Osoiterekisterit

Tarvitsetko uusia asiakkaita, vai kaipaavatko käyttämäsi osoiterekisterit päivitystä? JP Postitus suunnittelee oikean kohderyhmän ja hoitaa osoiterekisterit kerralla kuntoon. Oikeanlaisella asiakassegmentoinnilla tavoitat asiakkaasi tehokkaasti ja kohdennat markkinoinnin asiakasprofiiliasi parhaiten vastaaville yrityksille tai kuluttajille.

B2B osoiterekisterit

Voit valita kohdeyritykset osoiterekisteriin esimerkiksi yrityksen toimialan, henkilöstömäärän tai liikevaihdon perusteella. Saatavillasi ovat kaikki YTJ:ssä* (PRH ja verottaja) aktiivisena olevat yritykset ja yhteisöt, valtionhallinnon ja kuntien toimipaikat sekä järjestöt ja oppilaitokset.

Yritysosoitteita on mahdollista täydentää myös päättäjätiedoilla. Tiedot pohjautuvat Alma Talent Tietopalveluiden Päättäjät ja vaikuttajat -dataan, jonka päättäjätiedot perustuvat sekä henkilön titteliin, että tarkastettuun vastuualueeseen. Kysy lisää!

* Yritys- ja yhteisötietojärjestelmä YTJ

Yritysten segmentointi

Kohdeyrityksiä on mahdollista segmentoida kymmenillä segmentointikriteereillä. Segmenttiä voi rajata esimerkiksi alueen, toimialan, henkilöstömäärän, liikevaihdon, yrityksen tunnuslukujen tai luokitustietojen (Riskiluokitus ja Menestyjäluokitus) perusteella. Segmenttiin voi poimia esimerkiksi kaikki tietyn toimialan yhden tai kahden hengen yritykset, jotka toimivat tietyllä maantieteellisellä alueella.

B2C kuluttajarekisterit

Väestörekisterikeskuksen osoiterekisteri

Väestörekisterikeskuksen (VRK) osoitteista voimme määritellä kohderyhmän esimerkiksi iän, sukupuolen, lasten lukumäärän, kielen, paikkakunnan, asumismuodon tai rakennustietojen perusteella. Kohderyhmä voi olla vaikkapa lapsiperheet, mökkiläiset, muuttajat tai vaikkapa kaikki 40-60 vuotiaat miehet, jotka asuvat öljylämmitteisessä omakotitalossa.

Trafin ajoneuvorekisteri

Liikenteeseen ja ajoneuvoihin liittyvät osoiterekisterit tarjoaa Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi. Ajoneuvorekisterin tietoja voi hyödyntää mm. ajoneuvon merkin, mallin, iän, katsastusajankohdan tai käyttövoiman perusteella. Markkinoinnin voi kohdentaa joko omistajalle tai haltijalle.

Asiakasrekisterin päivitys

Oletko kerännyt asiakkaidesi yhteystietoja ja sinulla on jo olemassa oma asiakasrekisteri? JP Postitus hoitaa osoiterekisterin päivittämisen.

Osoiterekisterit kannattaa ehdottomasti päivittää ennen suurta markkinointia tai postitusta. Jos asiakasrekisterisi on vuodenkaan vanha, tiedot saattavat olla monen kohdalla vanhentuneet.

Asiakasrekisterin päivityksellä säästät postimaksuissa ja painokustannuksissa: postitat viestisi vain olemassa oleviin osoitteisiin. Päivitämme sekä kuluttaja- että yritysosoiterekisterit.

Oikealla kohderyhmällä tavoitat oikeat henkilöt

Osoiterekisterin suunnittelussa kohderyhmän segmentointi on olennaista, jotta markkinointiviestisi tavoittaa oikeat henkilöt. Olemme kohderyhmäsuunnittelun ammattilaisia ja voimme luvata, että löydämme sinulle sopivat osoitteet, oli kohderyhmäsi mikä tahansa.

Oikein segmentoitu osoiterekisteri tehostaa suoramarkkinointia

Oikein segmentoitu osoiterekisteri tehostaa markkinointia.

Osoiterekisterin analysoinnilla löydät helposti uusia potentiaalisia asiakkaita

Voimme analysoida jo olemassa olevan osoiterekisterin ja määrittää yrityksen tyypillisen asiakkaan. Tämän jälkeen seulomme yritys- tai kuluttajarekistereistä samankaltaiset kohteet ja voit kohdistaa viestisi juuri sinulle potentiaalisille uusille asiakkaille.

Ohjeet osoiterekisterin turvalliselle toimitukselle löydät täältä.

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous

Tarvitsetko apua kohderyhmän segmentoinnissa? Harkitsetko suoramarkkinointia ja tarvitset apua osoiterekisterin kanssa? Ota meihin yhteyttä, ja ratkaistaan asia yhdessä. Voit lähettää tiedustelun tai tarjouspyynnön myös lomakkeella.

JP Postitus - kohdennetut osoiterekisterit vankalla ammattitaidolla.

Asiakassegmentointia osoiterekistereillä